Jag har VAF:at...

Hej på er!

Har varit en fartfylld vecka sen sist. Rekryteringsträffen i Stockholm gick finfint! Träffade 6 olika bemanningsföretag och lämnade mitt CV till dem. Kändes bra! Redan samma eftermiddag (när jag strosar runt på Drottninggatan) ringer första bemanningsföretaget och vill träffas för en intervju. Så vi bokade in på onsdag (denna veckan) eftersom att jag redan hade bokat min hemresa och inte kunde stanna ytterligare en dag i Stockholm förra veckan. Senare samma eftermiddag ringer nästa företag, de hade en tjänst som de vill intervjua mig för. Men idag ska jag faktiskt ringa och tacka nej till den intervjun. Varför? Det är ett jobb jag egentligen inte vill ha, och nu när det börjar hända lite saker med jobb som jag faktiskt vill ha så skippar jag nog det.
Jag överlevde dagen och tog mig hem till ön igen. Dagen efter ringer ett annat bemanningsföretag (som inte var med på rekryteringsträffen) och vill träffa mig för en intervju. Jag har nämligen sökt en tjänst via dem, så jag ska träffa dem på onsdag också! Spännande!

Veckan var ganska fullspäckad för att vara arbetslös... Mamma är nämligen sjuk. Fick med henne till Vårdcentralen där de sen skickade henne till akuten. Hon har njurbäckeninfektion, inte bra! Men hon är på bättringsvägen. Därför har jag Vård Av Sjuk Förälder (VAF), haha. Blir en del som ska fixas...

Nu ska jag ta o ringa två samtal som jag har dragit mig för att ringa... Dels tacka nej till intervjun, och dels ringa min gamla hyresvärd i Kalmar. Måste se om jag kan hyra ett rum hos honom i Bromma om jag får ett jobb. Så snabbt går det nog inte att fixa en lägenhet...

ZnodDAz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0