Jag lever fortfarande!

Hade väl ingen direkt lust att blogga när vi kom hem igen från Kroatien. Kändes lite som att livet vändes upp och ned, och dessutom så har mamma och pappa haft semester hela tiden. Imorgon börjar de jobba igen och livet kan återgå till det normala... :)

Kroatien var riktigt najs. Riktigt riktigt bra. Solen sken, vi solade och badade. Och drack öl. Och åt mat. haha. Ungefär som det skall vara när man är på sol och slappar semester. Hemresan var katastrof. Först spydde jag hela morgonen, sen blev det fel på första planet, sen spydde jag ännu mera, och lite till, sen flög vi igen, och sen ett plan till. Dagen var lång och jobbig, men hem kom vi. Helskinnade. Och bruna.

Jag har fått äran att hjälpa min bror med lite grejer till hans företag, även nu efter Kroatien. Känns bra att ha nåt att göra och att känna sig uppskattad och behövd. Som arbetslös (eller arbetssökande som det så fint heter) så känner man sig vissa dagar ganska värdelös.
Men på tisdag skall jag faktiskt till Stockholm på en rekryteringsträff! Spännande!! Är första gången jag går på ett sånt event så mina förhoppningar är inte speciellt höga, men det känns bra att träffa någon face-to-face. Någon som vill anställa en sån som mig. Kommer att bli en bra erfarenhet. Flyger upp på morgonen och hem på kvällen. Och pricken över i är att Arbetsförmedlingen betalar hela kalaset... :)

Nu sitter jag och ser Solheim Cup på Viasat Golf. Pappa sover i fåtöljen och mamma har redan gått och lagt sig. Eftersom att golfen spelas i USA denna gång så avgörs det inte förrän sent i natt, så snart kommer jag att gå i säng och läsa istället... Ska gå upp tidigt imorgon bitti för att "vänja mig lite" inför tisdag. Då går planet 06:40. Snark.
Imorgon ska jag fika med en kusin jag inte träffat på länge, och byta en blus jag köpte i lördags för att ha på tisdag. Mycket på gång nu, i alla fall för en arbetssökande som jag. ;)

Puss å godnatt från ZnodDAz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0