Nu är det svensk sommar på riktigt..

Och då menar jag givetvis vädret. Nu börjar det bli riktigt deprimerande... Regn i stort sett hela förra veckan (med översvämningar som följd) och blåsigt. Idag är det också varierande, men imorgon har de lovat sol. Pfft. Återstår att se. Dock hoppas jag innerligt på fint väder, inte bara för min egen skull, utan mer generellt för Gotlands skull. Vi är dock beroende av turismen, och är det inte fint väder så får folk inte en så positiv upplevelse som de får när solen skiner. För ön är helt underbar!

I eftermiddag ska jag på arbetsförmedligen så jag håller på att förbereder mig mentalt. Det behövs. För jag är irriterad. Gruppmötet är extra-insatt för att en av personerna som jobbar där tycker att alla verkar ha problem att veta vad de vill göra med sina liv. Hallå? Jag tog reda på vad jag ville göra för flera år sedan, har pluggat till det i fyra år, och tagit examen. Jag undrar var hon finner den tveksamheten? För att jag är arbetslös? Hallå, jag blev inskriven för 1 månad sen, vissa andra har varit arbetslösa i flera år - hjälp dem istället! Nu är det dessutom sommar så många företag har stängt, och söker därmed inget nytt folk. Give me a break.

Som tur är har jag lite annat att fixa med idag (trots halsont), annars hade ju hela dagen varit förstörd. Ska inte vara där förrän 15:00.... Grrrr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0