Är fortfarande helt mosig i kolan..


Båtresan gick bra, tog bussen in till Stockholm och åt lunch på en Thai-restaurang på Centralen. Riktigt smaskigt! Sen tog jag mig sakta men säkert ut till Fridhemsplan och till bemanningsföretaget jag skulle på intervju på. Kom lite för tidigt, men det var mest skönt att vara på plats.
Intervjun gick bra! Konsultchefen var jättetrevlig och hon kändes nästan som en mamma för en. hehe. Men det på ett positivt sätt. :) Intervjun var över på 45 minuter och jag åkte tillbaka till City. Strosade i lite affärer, fikade och tog det lugnt. 19:20 gick bussen till Nynäshamn, och sen båten hem igen. Vääääldigt lång dag. Var uppe i över 20 timmar för en 45 minuters intervju... Men det kan det nog vara värt.

Idag ringde konsultchefen upp mig. Hon hade lyckats "sälja in mig" till det företaget som jag i så fall är aktuell för, så jag ska till Stockholm igen på tisdag för att träffa det företaget! Ett himla farande fram och tillbaka, men samtidigt väldigt spännande! Det är bara jag och en till kvar nu, så chansen är ju ganska stor att man får jobbet i alla fall. Hoppas hoppas hoppas!

Så idag har jag varit på arbetsförmedlingen igen för att ansöka om sökande-resa, som det så fint heter. Men jag fick nobben! Hon sa att jag aldrig har varit berättigad till pengar för att resa... Så med andra ord har jag bara haft tur som har fått nåt överhuvudtaget. Skit. Dessutom så fick jag avslag på min ansökan om ersättning från a-kassan igår. Skit igen. Så inte en spänn får jag för tiden jag har varit arbetslös... Det innebär att jag istället kunde ha jobbat lite extra under sommaren, vilket jag avstod ifrån för att få ut så mycket som möjligt från a-kassan. De sa ju att jag hade rätt till pengar! Men när jag ringde upp dem idag så sa de nej. F*n.

Så nu hoppas jag ännu mer på att jag får jobbet. Och stackars pappa får betala resan denna gång... Tur man har föräldrar säger jag bara. Finns ju verkligen ingen hjälp att få för såna i samma situation som mig. Förutom att gå till socialen då, men det vill jag inte. Vet i och för sig inte hur mycket jag skulle få därifrån heller, eftersom att jag bor hemma igen...
Skit samma. JAG VILL HA ETT JOBB!

Idag är det i alla fall fredag, och det blir en lugn kväll hemma. Ska se IDOL!
Puss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0