Två anställningsintervjuer senare...

Tiden går, och vi med den. Fattar inte vart dagarna tar vägen! Mamma har varit hemma hela denna veckan också, så det är väl därför tiden bara springer och jag egentligen inte gör nånting klokt överhuvudtaget. Nästan. I onsdags var jag i alla fall i Stockholm igen. 06:45 gick planet (snark) mot Bromma. Sen buss in till Centralen. Sen tunnelbana till Fridhemsplan. Sen hittade jag (till slut) fram till rätt adress. Vägrade ta en taxi. Måste ju lära mig nån gång. :) Väl framme var jag alldeles för tidig så jag strosade runt en stund.
Intervjun gick toppen! Riktigt riktigt bra. Är väldigt hoppfull. De vill ha mig som konsult hos sig, men de väntar bara in ett projekt/uppdrag till mig nu. Kan bli ett som drar igång nu om nån vecka bara, på ett av Sveriges största företag! Låter verkligen toppen. Hoppas att allt går bra. Ska prata med dem i veckan som kommer nu igen.

När intervjun var slut tog jag tunnelbanan tillbaka till City-terminalen igen och gick direkt och letade upp nästa företag jag skulle på intervju hos. Åt lunch i närheten och infann mig på intervjun 12:45. Även den gick bra, men de har inte heller nåt konkret just nu. Tyckte faktiskt att den första intervjun kändes mer lockande, och med större sannolikhet att det ska dyka upp nåt snart. HOPPAS! :)

När andra intervjun var slut så gick jag en sväng på stan. Sen träffade jag upp brorsans kollega och kollade in deras kontor. Jag ska hjälpa dem med ett par grejer här framöver, och vi diskuterade igenom saken. Får även tillgång till deras kontor (som ligger precis vid Åhléns City) om jag vill. Men jag bor ju fortfarande på Gotland så än har jag ju ingen nytta av det, men sen framöver kanske jag spenderar lite tid där.
Tog sen båten hem vid 21:05 och stupade i säng hemma på Gotland vid 1-tiden. En väldigt lång dag. Men lärorik, intressant och lyckad. :)

Resten är väl inte så mycket att prata om egentligen, haha. Var på stan med mamma i fredags och jag köpte (fick) en vinterjacka! Jättefin från Vila. Känns bra o ha det avklarat redan. Den jag hade förra vintern är utsliten. Har haft den tre säsonger nu. Den nya är många fina detaljer på, och den känns välgjord. Dessutom inte lika massproducerad som de från H&M....

Min morfar har blivit inlagd på sjukhus. Han har vatten i lungorna, fel på njurarna, och så var det nåt mer. Inte kul alls, men han verkar redan piggare. Vi var och hälsade på honom både igår och idag. Skönt o se att han blir omhändertagen. Bättre det än att han går hemma alldeles ensam...

Nu börjar det bli dags för pizza. Ska försöka börja blogga lite mer framöver. Om jag har nåt att skriva om. haha.

ZnodDAz



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0